FAQ

Najpopularniejsze pytania

W SafeFleet przyjęliśmy zasadę, że rozmawiając z klientem, ryzyko popełnienia przez niego błędu ograniczamy do minimum. Jest to bardzo istotna kwestia, gdyż dobór odpowiednich elementów systemu utwierdza klienta w przekonaniu, że warto było się na nie zdecydować. Ewentualny błąd lub też mówiąc inaczej błędne założenie pojawiają się najczęściej na początku rozmów. Kwestią, która wzbudza najwięcej emocji jest cena. Założenie: wydam mniej - zaoszczędzę, jest prawidłowe, ale tylko głównie wraz z wniesieniem pierwszej opłaty. Potem już tak dobrze nie jest.

Cena uwarunkowana jest przez kilka istotnych czynników. Marka urządzenia ma duże znaczenie. Decydując się na uznanego producenta możemy liczyć na jego wiedzę i doświadczenie. Przekładają się na jakość użytych materiałów i poziom zaawansowania technologicznego. A to kluczowa kwestia w przypadku odbiornika GPS, modemu GPRS czy anteny. Wydając początkowo nieco (naprawdę nieco) więcej na dodatkowe funkcjonalności, oszczędza się na kosztach eksploatacji, np. unikając mandatu za brak ubezpieczenia czy przeglądu lub też nie przepłacając za paliwo, które potrafi szukać alternatywnych dróg ujścia. Jeśli system nie będzie przypominał o pewnych rzeczach, można o nich zapomnieć i ponosić koszty takiego zapomnienia.

W tym miejscu warto dodać, że bardzo ważną kwestią jest, czy firma ma pracownika oddelegowanego do zarządzania flotą, czy też nie. Jeśli ma, to system spełni pokładane w nim nadzieje. Tym bardziej, że jest wyposażony w narzędzia wspomagające pracę, jak automatyczne raporty wysyłane na adres e-mail, ograniczające konieczność logowania się. Dla nich też jednak trzeba mieć czas.

Oferta SafeFleet dotyczy klientów biznesowych, korzystających z floty pojazdów lub maszyn budowlanych. System jest przystosowany do funkcjonowania w gamie pojazdów poruszających się po lądzie, wodzie i w powietrzu.

Klienci, przed złożeniem zapytania ofertowego, często stoją przed dylematem, co w nim zawrzeć. Z naszego doświadczenia wynika, że wystarczy wiedzieć, co sprawia największy problem i co zajmuje najwięcej czasu lub też jak wyglądają plany na przyszłość. To nam wystarczy. Szczegóły ustalamy, biorąc pod uwagę potrzeby oraz satysfakcję klienta.

Długość spotkania nie jest ściśle określona, zależy głównie od potrzeb klienta. Przyjmujemy jednak, że zebranie i doprecyzowanie informacji oraz omówienie funkcjonalności systemu SafeFleet trwa około 60 minut.

Tak, testy są dostępne. Trwają z reguły miesiąc, choć ten czas zależy od rodzaju usług, jakie klient chciałby sprawdzić.

Minimalny okres obowiązywania umowy wynosi 12 miesięcy, a zależy od usług, jakie są jej przedmiotem, a także od woli klienta w kwestii finansowania usług.

Zwykle nie zawieszamy usług, jednak do każdego partnera podchodzimy indywidualnie. Nie pozostawiamy klientów bez odpowiedzi, elastycznie reagujemy na zgłaszane potrzeby.

Tak, urządzenia SafeFleet można zamontować w każdym pojeździe, włączając w to pojazdy z minionej epoki.

Instalację urządzeń można przeprowadzić na kilka sposobów:

  • we wskazanym przez klienta miejscu przez serwis SafeFleet
  • w punktach serwisowych SafeFleet w Polsce i w Europie
  • samodzielnie

Szczegóły u przedstawicieli SafeFleet.

SafeFleet oferuje klientom wsparcie techniczne oraz serwis systemu zarządzania flotą. Dział wsparcia udziela niezwłocznych odpowiedzi każdemu klientowi, który zgłosi problem za pomocą SafeFleet Portal. Można również wysłać pytania na adres e-mail: wsparcie@safefleet.eu lub skorzystać z telefonicznego wsparcia: 22 245 23 91, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 – 17:00.

Instalacja oraz demontaż urządzeń GPS, przeniesienie urządzenia GPS z jednego pojazdu do innego, montaż i wymiana sond paliwowych, wymiana kart SIM, a także inne czynności serwisowe.

Wszystkie usługi serwisowe po upływie gwarancji są płatne. Ponowna aktywacja karty SIM jest płatna również w okresie gwarancyjnym.

Nie, montaż urządzeń nie ma wpływu na gwarancję. Stosowane przez nas urządzenia są produkowane przez uznanego producenta, z certyfikatami honorowanymi przez producentów pojazdów. Zalecamy jednak powiadomienie ASO o planowanym montażu urządzenia. Służymy pomocą w takich kontaktach.

Z reguły montaż urządzenia SafeFleet odbywa się w terminie 3-5 dni od chwili podpisania umowy i opłaceniu faktury pro forma. Ten czas może ulec zmianie, jeśli zachodzą okoliczności inne niż standardowe, np. duże zapotrzebowanie na określony typ urządzenia lub usługę. O wszystkich zmianach klient jest informowany odpowiednio wcześniej.

Urządzenie SafeFleet jest montowane w miejscu wybranym przez montażystę, a zależy od typu pojazdu, w którym jest montowane i celu, do jakiego ma służyć. Poza tym pod uwagę bierze się inne kryteria jak łatwość dostępu do urządzenia, ale też zabezpieczenie go przed dostępem osób niepowołanych i niepożądanym działaniem czynników zewnętrznych. Dodatkowe urządzenia, np. termometry, przełączniki trybu jazdy są montowane w miejscach łatwo dostępnych dla użytkownika.

Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe proponują dodatkową zniżkę w przypadku przedstawienia umowy na monitorowanie pojazdu. Coraz bardziej popularne staje się też PayAsYouDrive. Dzięki urządzeniu monitorującemu, ubezpieczyciel analizuje styl jazdy kierowcy i w zależności od oceny przygotowuje specjalną ofertę.

Usterkę należy zgłosić do wsparcia technicznego SafeFleet. Jeśli okaże się, że urządzenie jest niesprawne (nienaprawialne z poziomu technicznego SafeFleet), zostanie wymienione na nowe. Po okresie obowiązywania gwarancji wymiana urządzenia jest płatna.

W przypadku zmiany pojazdu urządzenie można zamontować w innym pojeździe, zgłaszając najpierw ten fakt opiekunowi SafeFleet. Inne opcje do uzgodnienia z opiekunem klienta SafeFleet.

Wiele parametrów jest konfigurowanych zdalnie, a część wymaga dodatkowego sprzętu do zamontowania w pojeździe. Jeżeli są Państwo zainteresowani konkretnymi funkcjonalnościami, prosimy o kontakt z opiekunem.

Nie, użytkownik otrzymuje login i hasło do portalu, w którym na bieżąco monitoruje parametry pojazdów. W przypadku SafeFleet wystarczy dostęp do dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu, by móc zarządzać flotą.

Tak, system SafeFleet to również bezpłatna aplikacja fliGO, dostępna na iOS i Android. To źródło najważniejszych informacji prezentowanych w przystępnej formie.

W sytuacji, kiedy pojazd staje się niewidoczny dla GPS, w systemie wyświetla się ostatnia zarejestrowana przez urządzenie pozycja. Nie wpływa to na działanie systemu - poza aktualną pozycją, wszystkie inne parametry są w dalszym ciągu analizowane.

Do konta można przypisać dowolną liczbę użytkowników. Dodawanie użytkowników jest wliczone w cenę abonamentu.

Tak. Udostępnienie danych jest możliwe. W SafeFleet istnieje kilka możliwości dzielenia się pozycją pojazdu z innymi podmiotami:

  • można dodać użytkownika z ograniczonymi prawami dostępu
  • można utworzyć link tymczasowy do trasy przejazdu (ważny przez określony czas, po czym staje się nieaktywny)
  • można udostępnić podgląd pozycji pojazdów innemu użytkownikowi SafeFleet Portal

Tak, raporty SafeFleet można pobrać i zapisać. Dostępne są formaty: CSV, PDF, IDs oraz XLSX.

Tak, taka współpraca jest możliwa, a przebiega z wykorzystaniem interfejsu API (Application Programming Interface). API umożliwia integrację systemu monitoringu pojazdów GPS SafeFleet z dowolnymi systemami lub usługami dostępnymi na rynku.

Elektroniczny system poboru opłat drogowych w Bułgarii. Od 1 marca 2020 r. funkcjonuje na nowych zasadach. BGTOLL w ofercie SafeFleet - więcej informacji

Elektroniczny system poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg

w Polsce, uruchomiony w czerwcu 2021 r. Zastąpił dotychczasowy system viaTOLL. e-TOLL w ofercie SafeFleet - więcej informacji

Elektroniczny system poboru opłat drogowych na Węgrzech, wprowadzony 1 lipca 2013 r. HU-GO w ofercie SafeFleet - więcej informacji

Przycisk alarmowy umożliwia wysłanie sygnału przez kierowcę w sytuacji nadzwyczajnej, np. zagrożenia. Administrator floty otrzymuje komunikat w formie SMS, e-maila lub bezpośrednio w aplikacji. Przycisk jest instalowany w dogodnym dla kierowcy miejscu.

Alarmem może być szereg parametrów, które są do uzgodnienia z przedstawicielami SafeFleet. Powiadomienia alarmowe są konfigurowalne, można je dostosowywać do potrzeb.

W przypadku zagrożenia pojazd może być unieruchomiony zdalnie, bezpośrednio
z aplikacji. Blokadę aktywuje się i dezaktywuje w Portalu SafeFleet.

Roaming aktywuje się w menu urządzenia na koncie użytkownika. Należy wybrać numer urządzenia, na którym ma być aktywowany roaming, następnie kliknąć na żądanie roamingu i zaznaczyć okres jego obowiązywania.

Cena za przesyłanie danych z dowolnego kraju jest wliczona w miesięczny abonament.

Pierwszym warunkiem działania sprzętu Safefleet jest podłączenie do źródła zasilania.
Warto wspomnieć, że niektóre urządzenia monitorujące SafeFleet wyposażone są w wewnętrzną baterię i z tego powodu mogą pracować nawet jeśli nie posiadają zewnętrznego zasilania, ale tylko przez ograniczony czas.

Geofence jest szczególnie funkcją bezpieczeństwa dla firm wynajmujących samochody, rolników i firm budowlanych, ponieważ wysyła powiadomienia do użytkownika w przypadku wychodzenia lub wchodzenia na teren obiektu.
Geofence pomaga również w obniżeniu kosztów: obniżeniu składki ubezpieczeniowej czy odzyskaniu pojazdu.
Mniej znaną, ale bardzo przydatną funkcjonalnością opracowaną przez Safefleet jest Geofence. Krótko mówiąc, Geofence powiadamia użytkownika, gdy jeden z pojazdów w jego flocie opuścił terytorium, terytorium wyznaczone przez użytkownika.
Z funkcji Geofence często korzystają firmy wynajmujące samochody, których użytkownicy chcą być powiadamiani o wyjeździe pojazdu z kraju, firmy budowlane, których użytkownicy chcą widzieć, kiedy maszyny opuszczają teren, lub firmy rolnicze, których użytkownicy są zainteresowani tym, aby ich maszyny nie opuszczają terenu, na którym pracują.
Powiadomienia są otrzymywane e-mailem i SMS-em tylko wtedy, gdy uzupełniłeś te dane na swoim Koncie w sekcji Powiadomienia w Portalu Safefleet.

Odpowiedź brzmi tak.
Tankowania są ważne w zarządzaniu flotą. Importuj szybko paliwo i dowiesz się przydatnych rzeczy o swojej flocie: jak często kierowcy tankują, ile kosztuje paliwo w miesiącu czy jak szybko zużywa się dostarczone paliwo.
Jakie typy plików można importować?

Pliki w formie tabel np. xls; csv
Czy dostawca, od którego importujesz materiały, ma znaczenie?

Nie ma to znaczenia. Ważne aby w pliku znajdowały się następujące informacje

  • nr rej pojazdu
  • data i godzina tankowania
  • ilość zatankowanego paliwa
  • cena
  • rodzaj paliwa

Czy mogę wprowadzić tylko jedo tankowanie?

W pliku może by wolna liczba tankowań, jak rownież można załączyć dowolną liczbę zbiorczych plików