Samochody autonomiczne są forsowane jako przyszłość motoryzacji, ale jak pokazuje praktyka, niekoniecznie jest to krok we właściwą stronę. Przedstawiamy 6 poważnych wpadek, jakie tego typu samochody zaliczyły.
(…) po 20 latach od pierwszych demonstracji pojazdów autonomicznych nadal pojawiają się (…) tylko w (…) wybranych miejscach. (…) muszą mieć bardzo dokładne mapy, pozwalające im na poruszanie się z wyjątkową precyzją.
(…) cała ta technologia nadal znajduje się w powijakach. Największy problem stanowi (…) zmienność warunków na drodze, na które komputer często nie jest po prostu w stanie zareagować (…).
(…) czasem pojazdy autonomiczne wjeżdżają w krawężniki, rowerzystów, pieszych czy nagle (w sytuacji odczytanej przez pojazd jako krytyczna) zatrzymują się na ulicy, powodując najechanie z tyłu.
6 niecodziennych incydentów
Tesla wjeżdża w samolot
(…) Tesla z niewielką prędkością wjeżdża w zaparkowany odrzutowiec. Pomimo kolizji, porusza się dalej.
Waymo nagminnie nawracające na podjeździe w San Francisco
Przez pewien czas (…) Jaguary firmy Waymo (z nadzorującymi je osobami) zawracały na podjeździe pewnej mieszkanki San Francisco. Zdarzało się, że czasem kilka aut ustawiało się w kolejce, utrudniając ruch.
Blokujące ruch samochody Cruise
Kilkanaście samochodów Cruise zablokowało ruch uliczny w San Francisco w pewnym incydencie w lipcu 2021 roku, natomiast w maju inny pojazd zablokował wóz strażacki.
Samochód Cruise ucieka policji
Pewnej nocy jedno z aut zostało zatrzymane przez policję za jazdę bez świateł. Chwilę po tym, jak policjant próbował otworzyć drzwi, samochód… sam odjechał.
Śmierć na przejściu dla pieszych
Auto uderzyło w 49-letnią kobietę na przejściu dla pieszych, powodując niestety jej śmierć. BBC News (…) poinformowało, że kierowca oglądał odcinek The Voice na swoim smartfonie w momencie, gdy zdarzył się wypadek.
Kolizja z autobusem
Pojazd Google poruszał się z bardzo niewielką prędkością, by w pewnym momencie wykonać skręt i zderzyć się z autobusem. Do kolizji doszło, gdy samochód-robot omijał znajdujące się na drodze worki z piaskiem.
O ile dla SafeFleet rodzaj napędu nie ma znaczenia pod kątem skuteczności monitorowania firmowej floty, to na samochody autonomiczne nie czekamy z otwartymi ramionami. Są bardzo odległe od zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i swoim użytkownikom, i współuczestnikom ruchu drogowego. A naszym naczelnym hasłem jest: Bądź z nami po bezpiecznej stronie!