Samochody autonomiczne? Niekoniecznie…

You are currently viewing Samochody autonomiczne? Niekoniecznie…

Samochody autonomiczne są forsowane jako przyszłość motoryzacji, ale jak pokazuje praktyka, niekoniecznie jest to krok we właściwą stronę. Przedstawiamy 6 poważnych wpadek, jakie tego typu samochody zaliczyły.

(…) po 20 latach od pierwszych demonstracji pojazdów autonomicznych nadal pojawiają się (…) tylko w (…) wybranych miejscach. (…) muszą mieć bardzo dokładne mapy, pozwalające im na poruszanie się z wyjątkową precyzją. 

(…) cała ta technologia nadal znajduje się w powijakach. Największy problem stanowi (…) zmienność warunków na drodze, na które komputer często nie jest po prostu w stanie zareagować (…).

(…) czasem pojazdy autonomiczne wjeżdżają w krawężniki, rowerzystów, pieszych czy nagle (w sytuacji odczytanej przez pojazd jako krytyczna) zatrzymują się na ulicy, powodując najechanie z tyłu. 

6 niecodziennych incydentów

Tesla wjeżdża w samolot

(…) Tesla z niewielką prędkością wjeżdża w zaparkowany odrzutowiec. Pomimo kolizji, porusza się dalej.

Waymo nagminnie nawracające na podjeździe w San Francisco

Przez pewien czas (…) Jaguary firmy Waymo (z nadzorującymi je osobami) zawracały na podjeździe pewnej mieszkanki San Francisco. Zdarzało się, że czasem kilka aut ustawiało się w kolejce, utrudniając ruch.

Blokujące ruch samochody Cruise

Kilkanaście samochodów Cruise zablokowało ruch uliczny w San Francisco w pewnym incydencie w lipcu 2021 roku, natomiast w maju inny pojazd zablokował wóz strażacki.

Samochód Cruise ucieka policji

Pewnej nocy jedno z aut zostało zatrzymane przez policję za jazdę bez świateł. Chwilę po tym, jak policjant próbował otworzyć drzwi, samochód… sam odjechał.

Śmierć na przejściu dla pieszych

Auto uderzyło w 49-letnią kobietę na przejściu dla pieszych, powodując niestety jej śmierć. BBC News (…) poinformowało, że kierowca oglądał odcinek The Voice na swoim smartfonie w momencie, gdy zdarzył się wypadek.

Kolizja z autobusem

Pojazd Google poruszał się z bardzo niewielką prędkością, by w pewnym momencie wykonać skręt i zderzyć się z autobusem. Do kolizji doszło, gdy samochód-robot omijał znajdujące się na drodze worki z piaskiem. 

O ile dla SafeFleet rodzaj napędu nie ma znaczenia pod kątem skuteczności monitorowania firmowej floty, to na samochody autonomiczne nie czekamy z otwartymi ramionami. Są bardzo odległe od zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i swoim użytkownikom, i współuczestnikom ruchu drogowego. A naszym naczelnym hasłem jest: Bądź z nami po bezpiecznej stronie! 

Więcej: magazynauto.pl