Na środkowym odcinku S7 pomiędzy Warszawą a obwodnicą Grójca prace dobiegają końca.
15 kilometrów jezdni głównych
Na początek pojedziemy obiema jezdniami w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Połączone zostaną funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony będzie węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. Termin udostępnienia trasy głównej zależy od zakończenia wszystkich robót i uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Zmiany, zmiany
Udostępnienie trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Można powiedzieć, że drogi ekspresowe S7 i S8 rozjadą się. Aktualnie wspólny ruch kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami.
Drugi etap
W drugim etapie użytkowania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ skorzystamy z węzłów Antoninów oraz Tarczyn Północ. Wtedy też swoją premierę będą miały także drogi serwisowe i lokalne. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Wówczas rozpocznie się remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a zarazem całego kontraktu przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Trzy zadania
Na budowę ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, składają się trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
- Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasę główną tworzą dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.
Źródło: GDDKiA
Grafika: GDDKiA/M. Nalewajko
Polecamy rozwiązania SafeFleet dla transportu, które ograniczają koszty zarządzania flotą, bez względu, czy tworzą ją auta spalinowe, czy elektryczne: https://safefleet.pl/dlaczego-my/. Dodatkowo oferujemy stacje ładowania pojazdów elektrycznych LEKTRI.CO.
.