S7 Lesznowola – Tarczyn Północ na ostatniej prostej

You are currently viewing S7 Lesznowola – Tarczyn Północ na ostatniej prostej

Na środkowym odcinku S7 pomiędzy Warszawą a obwodnicą Grójca prace dobiegają końca.

15 kilometrów jezdni głównych

Na początek pojedziemy obiema jezdniami w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Połączone zostaną funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony będzie węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. Termin udostępnienia trasy głównej zależy od zakończenia wszystkich robót i uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

Zmiany, zmiany

Udostępnienie trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Można powiedzieć, że drogi ekspresowe S7 i S8 rozjadą się. Aktualnie wspólny ruch kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. 

Drugi etap

W drugim etapie użytkowania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ skorzystamy z węzłów Antoninów oraz Tarczyn Północ. Wtedy też swoją premierę będą miały także drogi serwisowe i lokalne. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Wówczas rozpocznie się remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a zarazem całego kontraktu przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.

Trzy zadania

Na budowę ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, składają się trzy odcinki pomiędzy węzłami:

  • Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
  • Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
  • Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.

Trasę główną tworzą dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.

Źródło: GDDKiA

Grafika: GDDKiA/M. Nalewajko

Polecamy rozwiązania SafeFleet dla transportu, które ograniczają koszty zarządzania flotą, bez względu, czy tworzą ją auta spalinowe, czy elektryczne: https://safefleet.pl/dlaczego-my/. Dodatkowo oferujemy stacje ładowania pojazdów elektrycznych LEKTRI.CO.

.