System e-TOLL zastępuje dotychczasowy viaTOLL. Jak poradzić sobie z formalnościami?
Mam viaTOLL. Co dalej?
Użytkując dotychczas system viaTOLL, należy:
- zwrócić OBU – by otrzymać zwrot kaucji za urządzenie
- zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
- rozliczyć środki na koncie viaTOLL. Ważne! Dokonać tego można w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, czyli do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego
W jaki sposób można wyrejestrować się z systemu viaTOLL w okresie przejściowym i odzyskać środki?
Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik, który nie ma jeszcze konta w nowym systemie, może wyrejestrować się z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając odpowiedni formularz
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl
- wysyłając podpisany formularz na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
Użytkownik zarejestrowany w e-TOLL
Użytkownik, który ma już konto w e-TOLL, może wyrejestrować się z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając formularz
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL, składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
- wysyłając podpisany formularz na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
- składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu
Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?
Użytkownik powinien:
- przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie
- zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
- rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie tych środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego
Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
- załączając podpisany formularz na stronie internetowej etoll.gov.pl
Użytkownik zarejestrowany w systemie e-TOLL
Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz .
- składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu,
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
Do kiedy mogę zwrócić urządzenie viaBOX?
Urządzenia można zwrócić do 30 września 2021 r. w MOK, od 1 października 2021 r. Urządzenia viaBOX nie są przyjmowane przez szefa KAS.
Zwroty kaucji będą następować na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia urządzenia.
Jaki jest czas ubiegania się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?
O zwrot kaucji/ salda z systemu viaTOLL można ubiegać się przez 12 miesięcy od momentu wygaszenia viaTOLL, czyli do 30 września 2022 r.
Źródło: etoll.gov.pl