Od viaTOLL do e-TOLL. Instrukcja

You are currently viewing Od viaTOLL do e-TOLL. Instrukcja

System e-TOLL zastępuje dotychczasowy viaTOLL. Jak poradzić sobie z formalnościami?

Mam viaTOLL. Co dalej?

Użytkując dotychczas system viaTOLL, należy: 

  • zwrócić OBU – by otrzymać zwrot kaucji za urządzenie
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
  • rozliczyć środki na koncie viaTOLL. Ważne! Dokonać tego można w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, czyli do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

W jaki sposób można wyrejestrować się z systemu viaTOLL w okresie przejściowym i odzyskać środki? 

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik, który nie ma jeszcze konta w nowym systemie, może wyrejestrować się z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając odpowiedni formularz
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl
  • wysyłając podpisany formularz na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań

Użytkownik zarejestrowany w e-TOLL

Użytkownik, który ma już konto w e-TOLL, może wyrejestrować się z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając formularz
  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL, składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
  • wysyłając podpisany formularz na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
  • składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu

Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?

Użytkownik powinien:

  • przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie
  • zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
  • rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie tych środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL, tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik nieposiadający konta w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
  • załączając podpisany formularz na stronie internetowej etoll.gov.pl

Użytkownik zarejestrowany w systemie e-TOLL

Użytkownik posiadający konto w e-TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz .
  • składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu,
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl

Do kiedy mogę zwrócić urządzenie viaBOX?

Urządzenia można zwrócić do 30 września 2021 r. w MOK, od 1 października 2021 r. Urządzenia viaBOX nie są przyjmowane przez szefa KAS. 

Zwroty kaucji będą następować na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia urządzenia.

Jaki jest czas ubiegania się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?

O zwrot kaucji/ salda z systemu viaTOLL można ubiegać się przez 12 miesięcy od momentu wygaszenia viaTOLL, czyli do 30 września 2022 r.

Źródło: etoll.gov.pl

Zobacz także:

e-TOLL. Ulga w podatku dochodowym