58 skrzyżowań w Warszawie autobusy pokonują priorytetowo. Sygnalizacją świetlną steruje algorytm.
Jak działa priorytet?
Każdy z warszawskich autobusów na bieżąco wysyła do centralnego systemu różne dane – m.in. swoją pozycję, prędkość, numer linii, liczbę pasażerów. Przygotowana w Zarządzie Transportu Miejskiego aplikacja zbiera dane z pojazdu, analizuje parametry jego ruchu na drodze i przekazuje odpowiednie informacje do systemu sygnalizacji świetlnej i sterownika na konkretnym skrzyżowaniu. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym.
Jeśli dzięki priorytetowi autobus przejedzie przez skrzyżowanie o jeden cykl wcześniej, zyska do dwóch minut na czasie przejazdu.
Więcej: transport-publiczny.pl
Sprawdź nasze rozwiązania dla transportu, które ograniczają koszty zarządzania flotą: https://safefleet.pl/dlaczego-my/
.