A jednak! Auta spalinowe nie znikną po 2035 r., ale…

You are currently viewing A jednak! Auta spalinowe nie znikną po 2035 r., ale…

Auta spalinowe nie znikną po 2035 r., ale jest jeden zasadniczy warunek. Nowe samochody spalinowe od 2035 r. będą mogły być napędzane wyłącznie e-paliwem. I jeśli w baku znajdzie się inne paliwo, to wówczas zadziała blokada i takiego auta nie da się uruchomić.

Jak relacjonują to media?

Przybliżmy pojęcie e-paliwa, czyli paliwa syntetycznego. Odwołujemy się tu do głosu redakcji portalu autokult.pl. Syntetyczne paliwo powstaje z dwutlenku węgla i wody, przy udziale elektryczności. Jeśli prąd powstaje dzięki ekologicznym metodom, proces powstania i spalania paliwa w globalnym ujęciu nie powoduje emisji dodatkowego CO2.

W kwestii zmiany unijnego stanowiska dziennikarze portalu motoryzacja.interia.pl piszą, że Unia Europejska ugięła się przed żądaniami Niemiec (wsparcie między innymi Polski, Bułgarii, Włoch – przyp. SafeFleet) i po 2035 roku dopuści do sprzedaży auta spalinowe.

Niemcy wskazali, że po 2035 roku zasilanie aut paliwami syntetycznymi powinno być możliwe. Pod względem emisyjności CO2 są neutralne dla środowiska, czyli zasadniczy cel nowych przepisów zostałby spełniony.

A blokada? Jej zastosowanie jest o tyle zasadne, że – zdaniem redakcji motoryzacja.interia.pl – od 2035 roku (…) po drogach będą jeździły samochody sprzedane wcześniej, zasilane zwykłym paliwem oraz nowe, które będą mogły jeździć tylko na paliwie syntetycznym. Stosowanie blokad jazdy na paliwie z ropy naftowej jest konieczne, gdyż paliwo syntetyczne nadaje się do każdego silnika spalinowego, również produkowanego aktualnie.

Sprawdź nasze rozwiązania dla transportu, które ograniczają koszty zarządzania flotą, bez względu, czy tworzą ją auta spalinowe, czy elektryczne: https://safefleet.pl/dlaczego-my/

.